Moje leczenie – aplikacja w telefonie pacjenta

Systematyka zażywania leków i przestrzeganie zaleceń lekarskich mają kluczowe znaczenie dla efektów terapii. Teraz pacjentowi może pomóc również aplikacja Moje leczenie, w jego własnym telefonie.

Rozwijające się technicznie społeczeństwa z jednej strony oskarżają pęd cywilizacyjny o mnożenie stresów i chorób, z drugiej – korzystają z genialnych możliwości, jakie dają nowe technologie. Dziś aplikacje na smartfony projektowane są nie tylko z myślą o zabawie, ale również pomocy w codziennym życiu. Jedną z takich aplikacji jest Moje Leczenie – ma przypominać pacjentowi o regularnym zażywaniu leków.

Na czym to polega?

Najnowsza propozycja mobilna agencji Connectmedica oferuje pacjentom nową formę kontroli nad przebiegiem leczenia. Zaczynamy od wybrania leku przepisanego przez lekarza i określenia podstawowych parametrów: czasu trwania, zalecanego czasu przyjmowania kolejnych dawek, ich wielkości oraz jednostki (tabletka, łyżeczka, gram lub kropla). Po uzupełnieniu tych informacji wybrany lek pojawia się w naszym planie dnia, gdzie za pomocą jednego tapnięcia możemy potwierdzić przyjęcie dawki. Dodatkowo do kalendarza możemy wprowadzać terminy wizyt lekarskich i badań.

Aplikacja wyświetla statystyki dotyczące pominiętych dawek oraz tych, które zostały przyjęte. Bardzo ważnym elementem działania jest funkcja „udostępniania”. Dzięki niej możemy na bieżąco sprawdzać, czy bliska osoba wyposażona w smartfona nie pominęła zalecanej dawki. Twórcy nie wykluczają, że ten moduł zostanie w przyszłości rozbudowany tak, aby mógł się stać elementem wirtualnej karty pacjenta.

Chcemy, aby szpitale i przychodnie były przygotowane i wyposażone w nowoczesne narzędzie umożliwiające zdalne monitorowanie przebiegu terapii pacjenta – tłumaczy Igor Gnot, prezes Connectmedica i pomysłodawca aplikacji.

Moje leczenie dostępne jest na razie dla użytkowników systemów iOS i Android.