Szanowni Państwo,
Ze względu na epidemię, ulegnie zmianie termin XVII Gali Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”, planowanej pierwotnie na 16 kwietnia 2020.
O nowym terminie i miejscu dorocznej ceremonii, poinformujemy najszybciej jak będzie to możliwe.
Za niedogodności przepraszam, za zrozumienie dziękuję
Paweł Kruś, przewodniczący Kapituły Nagrody

„Wyłącz raka” – Złoty Otis z Diamentami 2019

Znakomity tytuł, znakomity program – tak ocenili eksperci kampanię „Wyłącz raka”. Jest ona prowadzona od 3 przez firmę Servier. Koncentruje się na kolonoskopii, jako jednym z najbardziej wartościowych badań profilaktycznych, dzięki któremu można nie tylko zdiagnozować nowotwór, ale także jemy zapobiec „wyłączyć raka” – dzięki usunięciu już w trakcie kolonoskopii polipa, z którego mógłby rozwinąć się rak.

Jak podkreślała Katarzyna Urbańska z firmy Servier, rak jelita grubego i kolonoskopia to wstydliwe i trudne tematy. Dlatego najważniejszym elementem kampanii jest rzetelna edukacja: podkreślanie roli diety, stylu życia czy wysiłku fizycznego.

W kampanię oprócz ekspertów medycznych zostali zaangażowani sportowcy, dziennikarze i celebryci. Agata Passent opisała, jak wyglądało u niej badania kolonoskopowe, natomiast Zbigniew Zamachowski w jednym ze spotów przekonywał: „Kolonoskopia jest super! Codziennie z powodu raka jelita grubego umierają w Polsce 33 osoby. Kolonoskopia to badanie, które ratuje życie, choć trwa tylko kilkanaście minut. Już wiesz, dlaczego kolonoskopia jest super? Bo życie jest super!”

Zdaniem ekspertów:

Prof. Marek Wojtukiewicz: Przekaz kampanii „Wyłącz raka” jest zachęcający, pokazuje, że można nie dopuścić do pojawienia się raka jelita grubego, który jest drugim pod względem liczby zachorowań i liczby zgonów w Polsce. Akcje profilaktyczne są bardzo ważne, ponieważ rola profilaktyki w tym nowotworze jest ogromna.

Prof. Tadeusz Pieńkowski: Gratuluję nazwy, która trafia w sedno: dzięki kolonoskopii można raka „wyłączyć”. Zmiana nawyków jest dużo trudniejsza niż edukacja, a ta kampania może zmienić nawyki, bo każdy z nas chciałby „wyłączyć raka”.

Prof. Grażyna Rydzewska: Chapeau bas za tę kampanię: ważna jest działalność edukacyjna i przełamanie lęku przed kolonoskopią. Musimy jednak działać dwutorowo: z jednej strony rozbudzać zapotrzebowanie pacjentów na kolonoskopię, a z drugiej zapewnić jej dostępność: to rola NFZ.

Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie: Ogromny szacunek dla państwa za zaangażowanie w tę kampanię. Gratuluję wypromowania akcji i znanych twarzy, a sama nazwa jest znakomita. Znakomite są materiały, a zasięg akcji robi bardzo duże wrażenie.

Prof. Piotr Hoffman: Zajęcie się tą tematyką świadczy o bardzo dużej wrażliwości. Ważne jest edukowanie, zarówno osób starszych, jak młodszych, gdyż często przez dzieci możemy dotrzeć do rodziców i dziadków.