Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTIS”: 8 i 22 października 2020.
Na początku września Kapituła Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” podjęła decyzję, że tradycyjna Gala rozdania Nagrody Zaufania „Złoty OTS” – spotkanie środowiska ochrony zdrowia w Polsce – zostanie zamieniona na dwa mniejsze spotkania. Uroczyste wręczanie statuetek odbędzie się 8 i 22 października 2020 o godz. 16.00 w hotelu Sheraton.
Laureaci Nagrody Zaufania „Złoty OTIS” to osoby wybitne i nietuzinkowe. Na ich sukces składają się codzienna praca, wytrwałość, dążenie do celu. Serdeczną atmosferą kameralnych spotkań chcemy zrekompensować Laureatom ponad półroczne oczekiwanie na ceremonię wręczenia Nagród Zaufania „Złoty OTIS 2020”.
Czytaj więcej

„Wyłącz raka” – Złoty Otis z Diamentami 2019

Znakomity tytuł, znakomity program – tak ocenili eksperci kampanię „Wyłącz raka”. Jest ona prowadzona od 3 przez firmę Servier. Koncentruje się na kolonoskopii, jako jednym z najbardziej wartościowych badań profilaktycznych, dzięki któremu można nie tylko zdiagnozować nowotwór, ale także jemy zapobiec „wyłączyć raka” – dzięki usunięciu już w trakcie kolonoskopii polipa, z którego mógłby rozwinąć się rak.

Jak podkreślała Katarzyna Urbańska z firmy Servier, rak jelita grubego i kolonoskopia to wstydliwe i trudne tematy. Dlatego najważniejszym elementem kampanii jest rzetelna edukacja: podkreślanie roli diety, stylu życia czy wysiłku fizycznego.

W kampanię oprócz ekspertów medycznych zostali zaangażowani sportowcy, dziennikarze i celebryci. Agata Passent opisała, jak wyglądało u niej badania kolonoskopowe, natomiast Zbigniew Zamachowski w jednym ze spotów przekonywał: „Kolonoskopia jest super! Codziennie z powodu raka jelita grubego umierają w Polsce 33 osoby. Kolonoskopia to badanie, które ratuje życie, choć trwa tylko kilkanaście minut. Już wiesz, dlaczego kolonoskopia jest super? Bo życie jest super!”

Zdaniem ekspertów:

Prof. Marek Wojtukiewicz: Przekaz kampanii „Wyłącz raka” jest zachęcający, pokazuje, że można nie dopuścić do pojawienia się raka jelita grubego, który jest drugim pod względem liczby zachorowań i liczby zgonów w Polsce. Akcje profilaktyczne są bardzo ważne, ponieważ rola profilaktyki w tym nowotworze jest ogromna.

Prof. Tadeusz Pieńkowski: Gratuluję nazwy, która trafia w sedno: dzięki kolonoskopii można raka „wyłączyć”. Zmiana nawyków jest dużo trudniejsza niż edukacja, a ta kampania może zmienić nawyki, bo każdy z nas chciałby „wyłączyć raka”.

Prof. Grażyna Rydzewska: Chapeau bas za tę kampanię: ważna jest działalność edukacyjna i przełamanie lęku przed kolonoskopią. Musimy jednak działać dwutorowo: z jednej strony rozbudzać zapotrzebowanie pacjentów na kolonoskopię, a z drugiej zapewnić jej dostępność: to rola NFZ.

Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie: Ogromny szacunek dla państwa za zaangażowanie w tę kampanię. Gratuluję wypromowania akcji i znanych twarzy, a sama nazwa jest znakomita. Znakomite są materiały, a zasięg akcji robi bardzo duże wrażenie.

Prof. Piotr Hoffman: Zajęcie się tą tematyką świadczy o bardzo dużej wrażliwości. Ważne jest edukowanie, zarówno osób starszych, jak młodszych, gdyż często przez dzieci możemy dotrzeć do rodziców i dziadków.