Kampania społeczno-edukacyjna „W kobiecym interesie”: Złoty OTIS z Diamentami dla Gedeon Richter Polska
Kampania „W kobiecym interesie” ma na celu zachęcanie wszystkich Polek do regularnych wizyt u ginekologa i szerzenie wiedzy na temat korzystania z prawa do równego dostępu do podstawowych świadczeń zdrowotnych, w tym ginekologiczno-położniczych. Podczas I konferencji „Medycyna z Diamentami” o kampanii mówiła Agnieszka Boryś z Gedeon Richter Polska.
Idea kampanii „W kobiecym interesie” wynika z troski Gedeon Richter Polska o zdrowie i dobrostan kobiet. Firma doskonale rozumie, jak istotne są dbanie o zdrowie intymne kobiet oraz regularne wizyty u ginekologa.
„Świadomi różnych barier społecznych i psychicznych, jakie mogą powstrzymywać kobiety przed skorzystaniem z opieki zdrowotnej w tym zakresie, postanowiliśmy podjąć działania mające na celu ich przełamanie oraz promowanie idei równego dostępu do opieki zdrowotnej dla wszystkich kobiet – niezależnie od ich sytuacji społecznej czy życiowych okoliczności” – tłumaczą twórcy kampanii.
Kampania została zainspirowana opublikowanym przez Najwyższą Izbę Kontroli raportem pt. „Dostępność świadczeń ginekologiczno-położniczych finansowanych ze środków publicznych na obszarach wiejskich 2016–2017”, który ujawnił znaczne nierówności w dostępie do ambulatoryjnych świadczeń ginekologiczno-położniczych na obszarach wiejskich i miejsko-wiejskich.
Celem kampanii prowadzonej już od 2019 roku jest zwiększenie dostępności profilaktyki zdrowotnej dla kobiet oraz edukacja w zakresie zdrowia intymnego. Poprzez różnorodne działania i innowacyjne podejścia staramy się dotrzeć do różnych grup kobiet, uwzględniając ich różnorodne potrzeby i obawy.
Każdego roku kampania przyjmuje inny motyw przewodni, aby skutecznie zwrócić uwagę na konkretne aspekty zdrowia kobiet i zachęcić je do podejmowania działań profilaktycznych. Jedną z kluczowych inicjatyw jest wysyłanie mobilnego gabinetu ginekologicznego do różnych miejsc w Polsce, co umożliwia kobietom darmowe konsultacje i badania ginekologiczne, eliminując tym samym niektóre bariery logistyczne.
Do tej pory, w trakcie sześciu edycji kampanii, mobilny gabinet pojawił się we wszystkich polskich województwach, w 64 miastach, a z bezpłatnych konsultacji oraz badań skorzystało 1966 kobiet (w tym 170 kobiet z OZN). 235 z nich otrzymało skierowanie do szpitala na dalsze badania.
– Od lat Gedeon Richter troszczy się o zdrowie kobiet. Nasza kampania „W kobiecym interesie” ma na celu zachęcanie wszystkich Polek do regularnych wizyt u ginekologa i szerzenie wiedzy na temat korzystania z prawa do równego dostępu do podstawowych świadczeń zdrowotnych, w tym ginekologiczno-położniczych – bez względu na wiek, status majątkowy czy miejsce zamieszkania. Jako firma wspierająca kobiety i ich zdrowie czujemy potrzebę realnego zaangażowania się w pokonywanie barier, które stoją na drodze kobiet do gabinetu ginekologicznego – komentuje Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.
Program „W kobiecym interesie” w jednomyślnym uznaniu Jury otrzymał statuetkę Złoty OTIS z Diamentami 2024. Konferencja odbyła się 5 listopada w hotelu Polonia Palace.