Używasz przestarzałej przeglądarki. Proszę zainstaluj jej najnowszą wersję lub aktywuj Google Chrome Frame w celu zwiększenia wydajności i poprawy wyglądu stron www.



Złoty OTIS 2014 – Świat się zmienia!

Dzięki zaangażowaniu Kapituły i innych osób, m.in. Pani Prezes Ireny Rej, Pani Prezes Elżbiety Puacz i Pana Prezesa Grzegorza Kucharewicza, Nagroda Zaufania „Złoty OTIS” z małej pozytywistycznej idei przekształciła się w silny ruch społeczny na rzecz zdrowia.

„Złoty OTIS 2014” – to już jedenasta edycja!

Tegoroczne, jedenaste już wręczenie OTISÓW, będzie miało miejsce w innej rzeczywistości niż w 2003 roku. W ciągu ostatniej dekady wszystko się zmieniło: szpitale i apteki, organizacje pacjentów i wielkie korporacje zawodowe lekarzy, farmaceutów i diagnostów laboratoryjnych. Okrzepły firmy farmaceutyczne, a w środowisku Nagrody coraz częściej pojawiają się przedsiębiorstwa, m.in.: RWE Polska S.A., Jeronimo Martins Polska S.A., Volkswagen Poznań, które są zainteresowane edukacją i profilaktyką nie tylko dla swoich pracowników, ale także dla nas wszystkich.

Do reliktów przeszłości odchodzą kampanie reklamowe oparte na sloganach „Mamy rozwiązanie twojego problemu, wystarczy kupić lek A firmy X”. Nie tylko ja przyglądam się tym filmikom z zażenowaniem. „Świat się zmienia, nie tędy droga” – słyszałem dziesięć lat temu od wielkich reklamodawców farmaceutycznych, a dziś dedykuję im ich własne słowa. Wtedy mój pomysł upowszechniania rzetelnej wiedzy o zdrowiu i profilaktyce wydawał się utopią. Dziś edukacją zdrowotną zajmują się posłowie. Ich dokonania – w przypadku rozwiązań problemu chorób rzadkich i walki z otyłością – mogą zmienić nasz kraj i zapisać się w historii.

Kto otrzyma „Złote OTISY z Diamentami”?

Firmy farmaceutyczne: Boehringer Ingelheim, Novo Nordisk Pharma i Servier Polska jako pierwsze, zamiast na tradycyjną reklamę, przeznaczyły fundusze na wieloletnie akcje profilaktyczne. Przedstawiciele tych firm otrzymają właśnie „Złote OTISY z Diamentami”.

Te specjalne nagrody dla najlepszych zdrowotnych programów edukacyjnych i profilaktycznych są przyznawane przez profesorów medycyny, dziennikarzy, posłów i przedstawicieli administracji zdrowia. Tędy droga!

Wierzę, że w tegorocznej społecznej akcji badań profilaktycznych „Sprawdź cholesterol u dziecka!” będą mogły wziąć udział apteki. Ufam, że nikt nie zarzuci farmaceutom, że informując matki o badaniach dla dzieci, łamią zakaz reklamy aptek.

Paweł Kruś